ေကာက္ရိုးမ်က္နွာနွင့္လူ

ဗင္းဆင့္ဗန္းဂိုး၏ ပန္းခ်ီကားသည္ ေနရွိရာအရပ္ကို မ်က္နွာမူ၍ ဖူးပြင့္ၾကေပါ့။ မီးေတာက္မ်ားထဲ ဒါမွမဟုတ္ သစ္ပင္ေျခာက္မ်ား၊ ျပည္႔နွက္ေနတဲ႔ အလင္းေရာင္အနည္းငယ္မ်ား၊ သူ႕ရဲ႕ပံုဆြဲကင္းဘတ္စ္စဟာ ေနၾကာပန္းေတြ ျဖစ္တယ္။ ေနရာတိုင္းမွာ၊ ဂ်ံဳခင္း ဒါမွမဟုတ္ ဘာလီစုိက္ခင္းမ်ား။ မိုးေပၚကိုတက္လိုက္ေတာ့ ေကာက္႐ိုးမ်ားနဲ႔လုပ္တဲ႔ ေနမင္းလာဇရုရဲ႕ အခန္းနံရံအေပၚတည့္တည့္ ဒါမွမဟုတ္ ဂိ်ဳးဆက္ရိုလင္းနဲ႔ သူ႔မိန္းမမ်က္ႏွာမ်ား။ မီးကို ဖမ္းယူဖို႔အတြက္ ေျခာက္ေသြ႔သစ္ပင္မ်ားရဲ႕ စိတ္လွုပ္ရွားမွု။” ဂ်ံဳခင္းထဲမွကိုယ္တိုင္ေရးပံုတူ”ဟာ ဗန္းဂိုးအမည္ေပးႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ သူ႔ကိုကုိယ္စားျပဳတဲ႔ပန္းခ်ီ “မာေဆးအရပ္သားမ်ားရဲ႕ ဟင္းပြဲေတြလိုပဲ ကြဲျပားတဲ႔ အရသာမ်ားႏွင့္ သူဟာ ေနမင္းရဲ႕ကြဲျပားတဲ႔ ဖူးပြင့္ျခင္းကို ဆယ့္ႏွစ္ၾကိမ္ယူနစ္အားျဖင့္ ပန္းခ်ီဆြဲတယ္။ လွပတဲ႔          ခရမ္းအဝါေရာင္ထဲက စိန္းဖန္႕ဖန္႕အေရာင္ေပၚမွာ ဒါမွမဟုတ္ ေတာ္ဝင္အျပာေရာင္ ေနာက္ခံေပၚမွာျဖစ္ေစ ဆြဲေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီေပၚကတခိ်ဳ႕ဟာ ကမာၻေျမေပၚ ေၾကြက်ခဲ႕တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ မွိန္ေဖ်ာ႔ခဲ့ၿပီး သစ္ရြက္ေတြ ေလာင္ကြ်မ္းေနဆဲ။ အေျခခံက်တဲ႔ မိုးကုတ္စက္ဝိုင္းက သူ႔ကို ဝတ္ဆင္ခဲ႔တယ္။ သီးႏွံစိုက္ခင္းတစ္ခု၊ ေတာင္ကုန္း တခ်ိဳ႕… ကမာၻရဲ႕ ဟိုတစ္ဘက္ျခမ္းဆီက၊ ဝမ္းေျမာက္စြာ၊ သူဟာ အေရာင္မ်ားရဲ႕ ေဆာင္းေငြ႔ပါတဲ႔ေလကို သူလုပ္တယ္။ ဘယ္လိုအျဖစ္မ်ိဳးမဆို လွိုင္းေတြရွိရမယ္။ ၾကီးမားတဲ႔ ဝဲဂယက္ ရွိရမယ္။ ဆန္႔ထြက္မွုတစ္ခုလည္း ရွိရမယ္။ သူဟာ ကဗ်ာကို ဖန္းဆင္းသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ႔တယ္။ သူ႔ရဲ႕လက္ေတြဟာ ေက်နပ္မႈတစ္စံုတစ္ရာကို ရွာေတြ႕ခဲ႔ရင္ေတာင္မွ အရမ္းကိုတိက်တဲ႔ စုတ္တံတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေလာကၾကီးကို သရုပ္ခြဲခဲ႔သူ ဘယ္နွစ္ေယာက္ ရွိနုိင္ေသးသလဲ။ အဲဒါနဲ႕တူတဲ့ တြားသြားမႈနဲ႔ လိမ္က်စ္မွုေတြကိုေရာ ဘယ္သူေတြ႕ခဲ႕ေသးလဲ?    သူ႕ကို ေလာင္ကြ်မ္းေစတဲ့ အရာကိုသာ သူဟာဆြဲေလ႔ရွိတာပါကြာ။ သူဟာ အင္းအားကို ရွာေဖြရမယ့္ အစားအရသာေကာင္းေတြကိုလဲ မရွာခဲ႔ျပန္ဘူး။ ”ရူးသြပ္မႈ”လို႕ခင္ဗ်ားေျပာပါတယ္။ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါဟာ အ ေရခံံြေအာက္က ေမ႔ေလ်ာ႔ျခင္းအတြင္းမွာရွိတဲ့ ျဖစ္နိုင္စြမ္းမဲ႔အရာတစ္ခု။ ဒါမွမဟုတ္ ဖိအား ေအာက္က ျမင့္တက္ေနတဲ႔ ေက်ာက္တံုးေအာက္ဆီက ပန္းခ်ီရဲ႕ မ်က္နွာျပင္ပါ။
ဒါထက္ပိုတာက အဖန္တလဲလဲျဖစ္ေစတဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ နာက်င္မွုနဲ႔ အသိစိတ္လွည္႔ျဖားတဲ႔ စြန္႔စားမွု၊ ဒါဟာ သူ႔ခံစားခ်က္နဲ႕ ဆက္စပ္ပါဝင္ပတ္သက္ေနတဲ႔ လူေတြရဲ႕ တာဝန္ျဖစ္ျပီး ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္နူးစရာ သူ႔ပန္းခ်ီကားေတြက ေလးကန္ေနာက္က်ိေအာင္ သူ႔အေပၚ အားထုတ္ၾကသူေတြရဲ႕ တာဝန္လည္းျဖစ္တယ္။ အေရာင္တစ္ခုရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဟာ အဲဒီအေရာင္ရဲ႕ ဂတိတည္မွုကိုလည္း လုပ္ေပးဦးမွာပဲ။
     သူ႔ရဲ႕ရူးသြပ္မွုဟာ သူဘယ္လို ျပန္တည္ျငိမ္လာသလဲဆိုတာထက္ ပိုျပီး အေရးမၾကီးပါဘူး။ သူေသျခင္းရွာေတြ႔ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ညီဆီကို စာတစ္ေစာင္ေကာက္ေရးတယ္။ ”မင္းမွာရွိတဲ႔ ငါ့ပန္းခ်ီကားေတြထဲက ကစဥ္႔ကလ်ားျဖစ္မွုမ်ား တည္ျငိမ္သြားတဲ႔အခါ အဲဒီပန္းခ်ီကားဆီက အကိ်ဳးကို မင္းခံစားရလိမ့္မယ္တဲ႔”။ ဒါဟာ သူ႔ရဲ႕အေကာင္းဆံုးနဲ႔ ေနာက္ဆံုးစကားလံုး ပန္ခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ပါပဲ။ သူ႔ဆႏၵဟာ အဲဒီမွာရွိတဲ႔ အရာဝတၳဳ ကို ပန္းခ်ီဆြဲရတာထက္ နည္းသလိုပဲ ငါတို႔ရဲ႕ မ်က္လံုးမ်ားေရွ႕က အရာဟာ ငါတို႔ရဲ႕ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ႕အၾကည္႔ရဲ႕ ႏိုးထမႈထက္ ပိုနည္းသလိုေပါ့။

(Jean.Michel Maulpoix )

Comments

Popular Posts